For gurlz n sape ader kawan laki tahulah nape diorang xnk kawen...

1."Duit lum cukup lagi".
Pompuan mana tahu susahnya laki nak kumpul duit nak bayar mas kawin le? hantaran la. Dah tu mas kawin & hantaran tu letak tinggi mengalahkan artis. Cam nak jual anak jer. Kita makan megi jer nak kumpul duit tu bukannya pompuan tau. Megi pun dah nak naik harga!

2. "Nak beli kereta dulu baru nak kahwin".
Takde keta pompuan pun pandang kita sebelah mata jer . Pompuan karang ni mana yang tahan turun naik bas? Jatuh standard kalau naik bas tu..

3. "Susah la nak cari yang berkenan dihati".
Memang susah pun. Pompuan sekarang ini ? da duit abangku sayang, takde pitis sayangpun melayang!

4."Tak datang seru lagi kot".
Awek pun tak de lagi? camana nak kahwin.

5."Banyak sangat halangan".
Banyak sangatla procedure karang ni. Nak kena masuk kursus le. Ujian HIV le. Pastu ada keluarga si dia tak sukakan kita. Nak ajak kawin kat Siam dia tak nak!

6."Belum bersedia la".
Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat. Pompuan apa tau! Karang ni tanggungjawab terhadap diri sendiri lagi pun belum terlaksana.

7. "Ilmu tak cukup la".
Ilmu batin tu memang la dah cukup sejak dapat ?impi basah? yang pertama tu kita dah expert. Tapi ilmu rumahtangga?oal-soal pompuan belum khatam lagi. Kang rumahtangga huru-hara.. orang salahkan kita gak!

8."Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri".
Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul. Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.

9."Dah mencubalah tapi telah dikecewakan".
Pompuan memang suka mengecewakan lelaki. Pantang nampak laki kaya jer? tak kira ler laki orang ker?.duda orang ker? terus tinggalkan kita.

10."Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la".
Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.

11."Jodoh tak sampai lagi kot".
Dah berusaha tapi asyik kena reject jer. Tah apa yang pompuan dok cari tu !!

12."Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak merajuk dan marah macam kita nie suka sangat" .
Pompuan ini sikit-sikit majuk. Anak kucing dia ilang sehari pun dia majuk. Macam la kita yang curik anak kucing dia tu. Dah tu nak pujuk kena beli hadiah , bawa jejalan, makan-makan?.abis tu bila duit kita nak cukup untuk kawin!

13. "Dah bagitau dah, nie kita suka dan nie kita tak suka, tapi masih dia buat juga yang kita tak suka".
Pompuan selalu suka buat apa yang kita tak suka. Macam mana kita boleh tahan kalau kawin nanti!!

14."Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la".
Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!!

15."Dia nie suka pasang ramai org sangat".
Haah? dia banyak kekawan lelaki. Kita ni duk lam waiting list dia jer.

16. "Dia memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak".
Pompuan memang camtu..

17. "Nak carik yang solehah lah".
Dah jumpa tapi dah berpunya?.Takkan nak rampas orang punya kot.

18. "Masalah la".
Pompuan suka menjadikan masalah kecil menjadi besar.

19. "Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau phd malu la".
Takkan kita yang ada SPM ni jer nak terhengeh awek tu. Siang-siang lagi mak bapa dia dah reject.

20. "Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya".
Pompuan suka bermain-main ngan hati lelaki yang suka kat dia.

11 Comments:

  1. hEMoHemO87 said...
    ape ni?apesal sume pun pmpuan yg negatif side??susah2 sgt,kawen ngan laki la...tengok boleh bg anak ke x??
    akulangit said...
    apesal?? ang pon ade tersenarai dalam tu ka?? elok sangat la terasa... baru padan muka...
    jimme said...
    mmg mcm 2 pown, gurl skrg nk wat kwn pown malu, mmg pompuan ada prasaan malu, kalu xmalu bkn pompuan, biasa la tp xbetempat, sy pelik prangai mcm 2, ade 2 xmalu, lain plak, ikut kan mmg pening kepala, beserah lah kpd dye
    bebeto said...
    gua lg letih tang pompuan nie...asyik kena bg muka jer.
    time merajuk, gua bukan reti nak pujuk..letih ...letih...
    OTAIKO said...
    hehe.. pada pendapat aku laa.. kita boleh mencipta pelbagai alasan utk tidak kawin ni.. tapi percayalah bila the is right ang u have found the right person.. kita akan dengan sendirinya kawin.. masa tu beribu plak alasan nak sokong sebab kita kawin hehe
    hEMoHemO87 said...
    akulangit - kalau xkenal org, jgn sesuka hati je nk ckp ek..xsume pmpuan same..

    jimme - bkn takat pmpuan, laki pun susah sesagat nk carik yg baik skarang..sbb tu pmpuan takut kot nk kawen..tengok la kat news brapa bnyk kes cerai?
    jimme said...
    hemohemo87 - wak tkt cerai ker, la mana iman kamu, masalah bole selesai, kalu dpt selesai cara nya, semua melibat kan satu masalah ajer, krana masalah 2 jadi kes besar, kalu nk tau kawin dulu baru la awk tau -jimme-
    axy87 said...
    hemohemo87...sebab tu talak hanya laki jer leh jatuhkan....kalau pompuan yang da kuasa ntok jatuhkan talak mesti lagi banyak kes cerai yang da kat malaysia nih...
    nixa said...
    aku sokong OTAIKO!


    ni seme alasan tah hape².. boring~
    jimme said...
    nixa - elok lah ko tersa, pujian paling baik bagi pompuan, itu pown msalah jugak 2
    Abdul Said said...
    Saya yang berkahwin sejak 1975 pun setuju sangat. Dua anak perempuan saya, saya tak minta hantaran. Sendiri mahu ingatlah berapa nak beri kat bini korang. Saya tak kisah. Terkejut beruk rombongan meminang. Tapi yang kesian kat 2 anak lelaki saya. Saya tak berani suruh dia orang kahwin. Takut salah pilih, nanti jadi hamba perempuan. Sekarang bayar housing loan, PTPTN, car loan dan lain-lainnya. Nanti kena tambah PTPTN isteri pulak dan macam-macam lagi. Biarlah diorang sendiri yang beritahu bila nak kahwin. Kadang-kadang saya berlawak suruh diorang puasa untuk tahun nafsu! Diorang boleh jawab tu ' abah puasa tu siang hari, abih malam kami nak buat apa?' Binawe punya anak!! Ya tak ya juga!!

Post a Comment




 

Original Blogger Template | Modified by Blogger Whore | Distributed by eBlog Templates