Ramai orang sibuk boikot barangan Israel, bila aku fikir-fikir balik........



Sekarang ni aku kerja kat ofis pakai computer ,
Bila tengah hampir hujung bulan atau masa orang rumah malas masak, aku makan ,

Nak shopping barang masa offer selalu kat ,

Bila nak kuat selalu minum MILO cap ,

Bini pakai mekap nak pakai yang ada cap ,,

Bila orang rumah bendera merah suruh beli


Barang baby banyak pakai yang ,


Sekarang anak2 tak pakai lampin..........kini pamper...
Bila balik rumah tengok anak dok depan TV tengok , yang belajar sekolah tengok

Aku marah suruh tukar pi tengok movie , untuk berita sensasi terkini

Sambil layan TV aku minum dan makan ,

Ahhhhhh.......cooooooo........ yang di guna



Teringat esok nak kerja terus pi kilat kasut pakai , pakai baju polo

Nak bagi wangi dalam rumah pakai , sebelum gi kerja.....nah...sembur keliling badan

Sambil tunggu customer di habis baca surat khabar tempatan baca

Balik rumah letih cari dalam peti ais ada,

Dan yang lebih penting nak cerita masalah ni kat hang pun aku nak kena pakai telefon yang bercap


FUhhhh...pening kepala..aku capai rokok berjenama ........


Apapun aku tetap BOYCOTT ISRAEL ..

13 Comments:

  1. Anonymous said...
    Walaupun ada produk yg tak mampu kita boikot tapi mana yg boleh tu cubalah kita boikot.Moga2 tahap ekonomi mereka akan menjunam sedikit demi sedikit.
    Bantulah HAMAS
    Ohmae Baranski said...
    Mula2 tuhh..mcm nk hangin jugak baca TAJUK nih..hehehe..Mmg byk sgt produk dorang yg kita guna dlm khidupan seharian.Apa yg penting..KERJASAMA..dpd sume pihak!!!At least kurangkan membeli....;D
    Unknown said...
    aku faham mcm mana yg dikatakan oleh pnulis, tp bila dipikir2kn,jatuhkan ekonomi diorg sedangkan Malaysia hnylah pnyumbang kecik ja di mata diorg. gegarkah ekonomi diorg bila kita boikot. bagaimana dgn anak bangsa kita yg rata-ratanya bekerja di kilang-kilang? bdosakah mereka mencari mata pencarian ntuk hdp? adakah rela kita nak lihat anak2 kita xda kerja n melepak tak tentu hala jadi penagih dan buat kerja yang memalukan? kehidupan bukannya mudah. semuanya tahu.
    jiwa sifar said...
    nak buat cmne...tesco ko lupe letak..aku tetap akan shopping kt tesco sebab...barang kt ctu murah..memang xdpt di nafikan..lg skrg tgh gawat.mesti nk cari brg2 murah..aku boikot mane yang releven..product yg kt atas tu sume aku leh boikot..
    ZIONIS SUCKS!!!
    Engr. Mohd Firdaus said...
    Agak releven jg penulis tulis,Macam aku ni,...aku nye fav food kfc,pizza & mcD,suke tgk movie,bkn kt GSC or MBO je,kat astro movie,aku layan juga...baju aku byk adidas & nike..kdg2 aku suke bli brg2 kat carefour & tesco..

    MEMANG SUSAH NAK ELAK...
    TAPI SKG AKU CUBA BERJIHAD...!!
    ELAKKAN TU SUMA SELAGI TERDAYA...DGN AZAM & SEMANGAT...!!
    kalau fikir pasal kepentingan aku,of cos aku tak kisah tue sume,tapi bila fikir tgjwb aku kat umat islam,aku rasa tu la saje yg dapat aku buat...aku ni bkn nye pejuang islam yg hebat,tapi cukup skadar anti pengguna brgan israel & Amarika yg TERSEMBUNYI..

    "TAK MATI KALAU TAK GUNA BARANG ZIONIS & AMARIKA"
    fabulaclosets said...
    intel dh lame beli so gne je la..
    tp skrg ni maggi dh tuka kpd mamee..
    tak pegi carrefour pegi pasar.
    xminum milo(nestle),sprite,coca cola,sunkist..minum air masak je..tak pkai loreal,maybelline,revlon.kalau dh buruk tu buruk jugak..kalau dah cantik tak payah pkai mekap pon dh lawa.ank sedare tuka anakku nye produk.lampin pun bukan huggies.jarng tgk wayang tp suke tgk kat astro je..
    dh subscribe tgk je la kot?
    kit kat pon dah lame xmkn,dulu agk femes la kit kat ni tp skrg mcm boring plak ngn kit kat.xpkai ralph lauren,mark and spencer(tak byk duit kot xmampu la nk beli) beli baju kat fos je?
    ok x?murah lg..hugo,lancome pon ade yg beli(dulu xtau brg yahudi) gne je la tp skrg ni xbeli lg.
    pkai sony ericsson skrg ni pun nmpk rmai pkai sony kot?
    dan xmerokok..!

    tak gune barang2 dorg ni pun hidup hepi je..
    xde susah pon nk boikot.
    peace no barang yahudi laknat
    Unknown said...
    ala.. kalau nak seribu daya..
    jgn makan MAGGI,makan la MEE SEDAP.. shopping la kat MYDIN,bukan CARREFOUR.. guna la perfume arab,minyak atta ke..
    biar sikit tapi menjadi..
    Anak Bajau Sabah said...
    بسم الله الرحمن الرحيم

    "Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah........ turunkan lah bantuan mu kali ini Gaza, hancurkanlah rejim zionis......... amin...." (kemudian dibaca surah Al Fil sambil membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dihancurkan dengan Izin Allah)

    > surah al fil
    Bismillah hirrohma nirrohim..
    A'lam tara kayfa fa'ala rabbuka bi as-hab al-fil
    A'lam ya'jal kaydahum fi tadlil
    Wa arsala alayhim tayran ababil
    Tarmihim bi hijaratin min sijjil
    Fa ja'ala hum ka asfin ma'kul

    sama-sama lah menadah tangan memohon do'a kepada ALLAH S.W.T agar israel laknatullah di limpahi malapetaka dan kesahteraan keatas ssaudara kita di Gaza..insyallah
    Anonymous said...
    Salam alaik,
    Yang paling penting kita kena boikot ialah brg makanan sbb apa yg kita makan tu yg akan mencorakkan peribadi seseorg. Alhamdulillah skrg dah ada alternatif, byk dah produk yg ada standard IMP(Islamic Manufacturing Practice). Maklumat lanjut kunjungi Http://koprumbhd.blogspot.com
    Anonymous said...
    pasal boikot tu masalah yg ke-2. Masalah utama ialah makanan yg HALAALAN THOYYIBA. Klu dah tahu makanan itu ada rencah2 yg syubhat ie. pig's extract, klu dah tau tp makan jugak hukumnya HARAM.
    Fikirlah sendiri...

    Wallahualam..
    Unknown said...
    boikot,boikot gak..tp kaji la dulu ape dan sape diblkg jename2 tu,bknnye org suruh boikot membuta-tuli je ikot..contoh terbaik kfc (kat sini pun penah ade post)..kfc kat malaysia ni bknnye ade kaitan pun ngan yahudi laknat tu..kfc ni dimiliki oleh QSR Bhd (dulu pizza hut pun die pegang)..QSR in turn dimiliki oleh Kulim Bhd,and Kulim Bhd plak Johor Corp punye subsidiari..bahan mentah sume kilang kat malaysia,hatta sos cili life tu pun JCorp punye..aku tau bnda ni sbb aku penah wat esaimen psl kfc time kat uni dl,x caye g cari annual report kfc bhd,sume ade..pendek kate,boikot kfc org2 melayu yg ilang keje..tu satu contoh je la,byk lg sebenanye francais yg mmg dah jd milik warganegara malaysia,xde kena-mengena ngan ekonomi us @ yahudi..juz my 2 cents
    d0tbl0gsp0td0tk0m said...
    pasla kfc tu...aku tertarik juga...

    apa yg aku tertarik ialah..kenyataan kat link ini http://wanmus.com/boikot-kfc-malaysia.html..

    antara yg menarik ialah... "tiada keuntungan pun di bagi kepada Amerika.....cuma... KFC Holdings (M) Bhd adalah milik malaysia. tiada sebarang keuntungan yang diberikan kepada US mahupun Israel. KFC hanya menggunakan nama. KFC malaysia hanya membayar yuran penggunaan nama sahaja."


    yuran tu dibayar kepada siapa?..rmh anak2 yatim?..... bangsa palestin @ kepada aku?....

    dan yuran tu dibayar dengan apa?....

    sungguh licik permaianan israel nih.....


    mcm berdebat dgn perokok juga....macamana pun mesti nak bagi berjuta alasan.....

    mtp tak pe le...nak buat macamana...KFC tu agaknye Kulim Fried Chicken kot.....kita yg salah paham...mana ada Kentucky Fried Chicken.....

    biasa le....kalau nak sesuatu nih...bukan mudah...cuma NAK @ TAK NAK..tu je....

    tanya le pada perokok......nape x berenti merokok..macam2 alasan...gitu le hidup dgn penuh alasan...
    Prof said...
    Salam alaik,mmg kite semua tau pe tu b0ik0t kn?ak mlaz r nk g tau pelu at0 x kte b0ik0t,tp k0rag pk la sndri..sbb ak dlu pun bkn nye b0ik0t pun..tapi ak dpt ksdaran bila de s0wg akak ni ckp kat aku..jgn smpai rkyat palestin tuntut n tny pe sumbgn kte pd mrk ktika di akhrt..time tu mamp0s la,nk bg sribu stu juta alsn pun da x guna,las2 masuk api nrake kne seksa je la..lg stu ingtla time nk bli tu muka2 rkyt palestin,pe je sumbgn y mampu kte bgi pd d0wg?nak harapkn sumbgn duit?de y xmampu,tp jgn bg alsn tu pybb kte xleh nk tl0g d0wg..b0ik0t kn ade..
    Sangup ke k0wg bg duit k0wg tuk dibuat snjata y b0le musnahkn d0wg,sgup ke?renugkn la..

Post a Comment




 

Original Blogger Template | Modified by Blogger Whore | Distributed by eBlog Templates