Gambar-gambar yang akan mengingatkan anda zaman kanak-kanak dulu.

MASIH INGAT LAGI TAK??? INGAT KAN KAN KAN

Cerita kartun.
Ada juga cerita kartun ni yang masih ditayangkan di TV sekarang tetapi tak beberapa popular macam zaman dulu.

Thunder Cat




Ninja Turtle



Transformer


Power Ranger



Popeye




Doraemon


Mainan


























Game masa dulu, ingat lagi aku kongsi duit raya dengan abang aku nak beli game macam ni..



Video games Mario huhu korang mesti ingat..sekarang PSP daa



Makanan ringan , ada yang masih bertahan sampai sekarang. Ingat lagi suara Matt Sentol...tora datang lagi...dulu tak silap aku RM0.60 sekotak







Peralatan sekolah...

Water colour Panda dulu paling top..



Pencil box aku masa sekolah rendah dulu camgini tapi sekarang dah mahal, nak dekat RM20 satu..

40 Comments:

  1. Unknown said...
    aku paling sedih bile tengok barang2 mainan tu.. bdk2 sekarang mana main bende mcm tu.. keta control la.. apa la.. aku dulu suka beli ding dang.. main gambar tepuk2 tu.. huhu.. nak kembali ke zaman kanak2 la..
    kadri azmi said...
    tabik la..back to dolu2
    Asrul Budi said...
    Huhu,... mengenang zaman kanak2.. teringat kedegilan aku waktu kanak2 dulu.... hehehe
    Kyra's Bundle said...
    ada kesilapan tu....
    kartun yg atas skali tu bukan he-man, tapi itu Thunder Cat hooooooooo~!! hehehe...
    yg robot2 tu bukan gaban, tapi tu Power Ranger 1st siries... best!
    kalau gaban mesti ada robot naga dan gaban Z belah dua.. hehehe
    aKuLanGit said...
    wuuuuu...trimas sbb sudi mengembalikan aku ke zaman kekanak dulu...tapi aku paling suka kamen rider black @ satria baja hitam...
    huhuhuhuh...windunye mase kecik2 dulu... T.T
    kadri azmi said...
    blalang tempur!! gerak..
    zairi said...
    wei...western bar tu dulu aku penah ada.sanggup aku cakap kat mak+ayah aku duit belanja kat asrama dah abis.pada hal aku beli game tu kat member aku $30.x lama sangat kat tangan aku.lepas tu hilang kena rembat.padan muka aku.duit x berkat.
    amien said...
    This comment has been removed by the author.
    adamm24 said...
    best gler aku rase........ ko org semua dah wat aku jadi gler coz duk snyum sorang2 kat ofce,,,,,,,,,,pap pun TQ 4 u all.
    Haziq Eajis said...
    thunder..thunder..thundercat!!
    drkereta said...
    mak aii teringat mase kecik2 dulu..aku paling suke cerita katon silver hawk,spyrozone,the fender of the earth,..ape lg ek..sesame street,the girl from tomorrow,alvin and the chipmum( tol ke ake eja ni? : ) )...best tul mase tu..budak2 skg?entah la ape yg derang tngok....
    mr.donut said...
    huhu..syoknya..tp skang benda2 tu da jd tinggal kenangan..cter drama jepun pun masa dolu2 pun best gak..moero attack(yg main bola tanpar tu)..
    Admin said...
    Terima kasih m.khairul... saya pun dah ingat-ingat lupa...almaklumlah terasa dah tua sekarang apalagi kalau ingat zaman kanak-kanak tu hehe
    bahtera hidup said...
    kat muzikfm selalu main lagu gaban
    Unknown said...
    wahaha..semua mainan yang ade ditunjukkan..aku penah main...Wahaha..
    DNA said...
    hahaha...gua '87, tp still sempat lg ngan bende2 cenggini...ade lg yg ko tertinggal nie...pk2... masked rider black rx yg femes giler time 2...
    mr.donut said...
    pensel box tu mmg aku pakai dulu..
    macam2 bleh smpan
    depan belakang bleh guna
    pastu bwk g sekolah belagak ngan kawan2
    sekarang xtau plak ada jual lagi
    mahal ke?

    adoiyai..
    Nor Amran Abdullah said...
    memang best beb...............

    reaksi spontan aku : FULAMAK BEB, thunder cat, snap, yoyo, color panda...... hehehe rasa macam budak lak aku nie.....

    THANX U BRO ......
    pijan said...
    haha..
    gaban yang paling top dolu2
    aku dulu smpai sanggup ponteng sekolah petang pas2 lepak umah membe tgk gaban
    haha memang manis bile ingat blik time2 camni
    pijan said...
    This comment has been removed by the author.
    al bujar said...
    korang pun mesti ingat lagi citer kartun toriton kan..yg ikan lumba2 tu.huhuhuhu
    myatiqah said...
    oit aku lahir tahun 86,aku pon ingat je mnde2 neh..hehehe
    ade lg,tomatoman...
    tomatto,tomatto,tomattomann!!!
    kadri azmi said...
    walaupun aku laki, katun ketas yg salin2 baju tu pn aku pnah main ngan adik2 aku...gile ahh ding dong
    Khairulnizam said...
    pergh... teringat aku zaman dulu2.. aku lahir tahun86.. merasa la benda2 cmtu.. aku paling benda yang dlm kotak.. cm tora tu.. smpai skrg klu rasa2 bosan aku beli mainan tu.. haha... layan woo.. kartun paling aku suka ninja turtle ng doraemon.. doraemon la paling dekat ng aku.. huhu
    Admin said...
    95% dari semua list kat atas aku merasa masa kecik2 dulu. mana buleh lupa... tq sebab mengembalikan nostalgia masa kecik2 dulu. aku masih ingat lagi bapak aku selalu belikan ding dang lagi2 kalau ada iklan baru(mainan baru)... patung askar tu pun melambaak aku ada.. bes!
    HK said...
    100% gambar2 tu mmg still terngiang2 zaman budak2 dlu. xleh lupa main tiup batang aiskrim, tepuk daun terup ( yg ada mcm2 gambar, bukan daun terup judi)...
    star saber and the star sherrif, maskman, the visionaries, smurf (kartun yg kaler2 biru tu). iklan mesti ada bedak carrie junior (betul ke..?). mospeada, speedcar, voltron,..., byk lagila.
    ingat lagi main bola cop? rondes (rounders), jengket2, cakar ayam? rasanya budak2 skrg xkenal kot...
    Acu Lya said...
    uhuu.. aku lahir taun 90..still ade g bende2 tu suma ar...
    y penting men patung kertas tuka baju tu..ehe..semua aku nah tgok n main... skang ni..aku tgok..budak2 skang da xlayan dah...bub beli pon buang je..xtaw nak menghargai langsung...huh..bazir duit mak pak je..
    kifli_zulkifli said...
    aku lahir thn 87 tp aku pun pernah gak guna brg2 2. aku pun lu tngk gak kartun 2. yg jd feberet popeye.
    Unknown said...
    zaman kanak2 rebina yg xkan dilupakan.. :)
    Don Corleone said...
    meleleh air mata aku tengok barang2 tu...
    hajime said...
    hehe... sonot nye tgk senarai brg2 tu..tringt sangup pujuk mak ak bli ubat nyamuk(brand apa xingt), semata2 nk notebook yg ade cover thundercat.. katun time tu yg ak ingt smp skunk, gaban,flashman,maskman,tomatoman, daddy log legs... ah..sayugia... ak men ronders gk..galah pjg..mcm2 la.. huhu... tq coz makes me smile ..kenangan terindah
    keluargaku said...
    dlu kt kg aku cuma ada satu je tv.rmah ketua kg aku... tu pun pakai generator tp ..seblumleh tgok ...kena angkat kayu api ngan air dlu phtu kena byr 5 sen..errr ultraman pnyer psal...kg aku x de letrik 24 lg msa tu..huhuhu...dh berurat lengan baru leh tngok citer..
    Anonymous said...
    disebb'n pedang thunder cat la aku kn marah ngan mak aku, dah le b.out aku boleh melalak nak beli pedang tu memalam arie....
    'izzat said...
    dia batch paling last dpt merasa benda2 tu semua y lahir 1990. sbb yang lain.dh maju.time tu la da stat naik ps box gabak tu semua.pc pn stat kehadapan.

    anak 70an 80an mmg sekepala habis lah.

    pehh. igt lagi? kad nama. y kena order. patuh boleh pilih nk background apa. patuh bole taruk nama alamat no telefon. motto hidup pn boleh.hahha.

    pehh gila.
    apex said...
    aku lahir taun 84. bubble gum tu btl2 membuat aku terkenang la..huuhhh!!!
    kelembai said...
    ada lg 1..kartun garban lupa bubuh..tu penting tu..nak tunjuk betapa hebatnya polis angkasa gaban naik moto sekrembler(betoi ka aku eja)siap ada subtitle lg..sama2 kita gelak..ni lagu dia.. http://www.youtube.com/watch?v=PgJh9qwIoBI sama2 kita dgr.. tak lupa juga kartun2 lain yg mai dari jepun..hehehe..
    Engr. Mohd Firdaus said...
    Hhuhu...SYAHDU nye..hhuh
    Ada lagi yg ko tak sebut,tak silap aku cite;
    1. Ultraman ACE
    2. Kickers (lawan bola tu..)
    3. Flasman
    3. Maskman ( Meriam katak..kesasaran..huhuh)
    4. Tendangan padu maut (suria baja hitam)
    5. Voltron ( robot rimau tu)

    HUhuhuh...Betul ke aku nioe dah tue?mcm tak caye je!HUHUHuhuh...
    Ohmae Baranski said...
    Alamakkk..sedihnyaa..
    rindu zaman kecilku...;(
    sume gambo2 kt atas tu penah menjadi kegilaan aku ms kecik2 dolu..lagi2 cter THUNDERCAT, permainan combat n patung kad yg boleh salin2 baju.heheehe...sggup beli tuu..mcmana laa aku bole ada feel men benda2 mcm 2 dl.. hehehe..;D Rindu kt jiran2 yg salu ajak men pondok2...
    Cikgu AHS said...
    yang citer alih suara arab fasal citer zaman nabi musa-firaun petang kul 4 ke, 4.30 cam gitu...
    citer miro attack (ptg gak),
    kalu saper2 kat area JB/singapo, citer aksi mat yoyo (tv singapo)...
    lepas tu dulu2 masa awal2, kalu tgk rtm, mesti selalu
    "Rancangan Tergendala Sebentar"
    he he he...
    pastu kalu kuar mainan baru Tora ngan Din Dang, mesti pujuk mak belikan... :-)
    yang kad cetak nama, letak background segala apa cetak, memang trend jugak masa tue...
    huu... banyak lagi yang tak tersenarai ...
    rasa nak nangis lak ingat kenangan lalu
    Unknown said...
    mmg betul semua itu aku pernah memiliki.. aku lahir 1982

Post a Comment




 

Original Blogger Template | Modified by Blogger Whore | Distributed by eBlog Templates