Awasi pengasuh anak anda

Kisah yang aku forwardkan ni, tak der kena mengena ngan aku...cuma sebagai
iktibar untuk kita semua...

kena berhati2 la bila ader yang pernah mengalami pengalaman begini........


> Assalamualaikum kawan2.

Aku cuma nak ucapkan terima kasih kepada semua kawan2 yg tak putus2 sms aku hari tu, korang memang best! Sekurang2nya sedih aku terubat juga, walaupun anak aku tetap pergi sana. Tarikh anak aku meninggal 23 Feb 2009 akan takkan aku lupakan. Anak baru 4 bulan beb...

Saja nak beri peringatan kpd kawan2 semua. SAYANGI ANAK-ANAK KORANG!!!!

tolonglah... Adatlah budak2, nakal dan degil tu normal. Tak normal kalau dia tak nakal. Nak ngajar biarlah bertempat, bukan balun semacam.

Ingat,

ajal maut tak siapa tau. Mana tau elok lepas korang balun budak tu, dia terus jatuh tangga ke, jatuh longkang ke sampai dia meninggal, kita mak bapak jugak yang meraung sbb dia pergi tgh2 kita marah.

Kalau hantar anak ke pengasuh/nursery, jgn percaya 100% yang anak korang akan dijaga dengan baik. Periksa latar belakang org yg jaga anak kita tu.

Ada sesetengah nursery guna buai lektrik, itu bahaya. Kenalan aku kt sarawak, anak dia tgh fight dgn maut sbb otak bengkak dek kerana buaian di nursery tu buai lektrik, dah di set supaya mengenjut tak berenti.

Penyudahnya tekanan pada otak sbb enjut berterusan. Baby tu mungkin lumpuh, mungkin buta, atau pekak, atau semua sekali. Member aku ni pun skrg meraung tak renti2. Umur anak dia sama macam arwah anak aku, 4 bulan. Aku minta korang cek kt mana hidung anak korang tiap kali tidur.

Anak aku meninggal sebab lemas hidung tertekup tilam di rumah pengasuh. Rasa dunia ni gelap gilerr. Tak dpt aku bayang betapa seksanya dia masa dia tercungap2 tak boleh bernafas, dibiarkan nangis sampai terputus nyawa!!!

Sedih sebab pengasuh anak aku buat tak tau masa dia menangis, buat remeh je. Pagi sblm hantar anak aku dia ok, petang dah jadi jenazah.

Umur 31 dah mandikan jenazah anak, sembahyangkan jenazah anak, masukkan anak sendiri dalam liang kubur!!!!! Tak tergambar hancurnya hati aku. Aku tak pernah sangka ini akan akan jadi.

Pesan aku pada korang, jangan ingat anak kecik yg nangis sikit2 tu perkara remeh. Nangis je pegi tengok. Nangis je pegilah tengok!!!!!! Takut korang tak sempat tengok dia hidup dah!!

4 Comments:

  1. The Cheapest Sports Shop in Malaysia said...
    bapak ku umur 28 mandikan arwah abang sulung aku
    LambangSari said...
    aku ucap takziah lah..bnykan bersabar...2 sume adlah kehendak ilahi....org kate budak mati mase kecik die boleh tolong mak n ayah die msk syurga nnt..insyallah..
    LambangSari said...
    aku ucap takziah lah..bnykan bersabar...2 sume adlah kehendak ilahi....org kate budak mati mase kecik die boleh tolong mak n ayah die msk syurga nnt..insyallah..
    zhuzzir said...
    Tahniah... psl dah ada wakil kt dlm syurga! Wlau pedih, wlau hancur, tabahkan hati. Sy (dan yg lain2) smua sguh2 terharu dan dpat mrasakan "kehilangan". Sbtulnya... sy sendri blum tau cam na klu sy sendri yg kna pd anak2 sy. Hari2 selepas tu tgok baju dia, tgok selipar dia, tgok brg2 lain dia... mau mraung!!! insy'allah, mohon bnyak2 kat Allah mintak tabahkan hati, mintak datangkan penganti (kt dunia ini) yg lebih baik...

    amin...

Post a Comment




 

Original Blogger Template | Modified by Blogger Whore | Distributed by eBlog Templates